انجمن اسلامی معلمان خوانسار

صنفی- فرهنگی - اجتماعی

انجمن اسلامی معلمان خوانسار

صنفی- فرهنگی - اجتماعی

انجمن اسلامی معلمان خوانسار
انجمن اسلامی معلمان ایران در ابتدای سال ۱۳۵۶ توسط جمعی از معلمین انقلابی که با هسته اولیه شهید رجایی، شهید باهنر و شهید دکتر محمد حسین بهشتی ایجاد گردید و در سال ۱۳۷۰ به ثبت وزارت کشور رسید.
آخرین نظرات



معاون اول دولت اصلاحات گفت: جوانان یک بار دیگر در خرداد 92 نشان دادند می‌توانند همان دانشجوی 6 دهه گذشته باشند در حالیکه چماق کمیته انضباطی به نوعی در هشت سال گذشته کارایی داشت.

محمدرضا عارف عصر پنج شنبه چهارم اردیبهشت  در جمع دانشجویان در تالار شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در برنامه‌ای که به عنوان شهر شهریاری و حق شهروندی به همت انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شده بود، اظهار کرد: اصفهان همیشه و در همه صحنه‌ها پیشتاز بوده است. وی ادامه داد: نامگذاری امسال و انتخاب شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب نشان از تأکید و توجه بیشتر ما بر دو مقوله اقتصاد و فرهنگ است.

معاون اول دولت اصلاحات خاطرنشان کرد: همواره یکی از نگرانی‌های مهم دلسوزان کشور و نظام، عدم مشارکت مردم در مناسبات مدنی و اجتماعی است که خوشبختانه با حضور و مشارکت جوانان در خرداد 92 به این مهم دست یافتیم. عارف با بیان اینکه نتایج انتخابات 92 نشان داد چنانچه به جوانان اعتماد شود، آنها خالق حماسه‌ها خواهند بود، تصریح کرد: حماسه‌ای که با پیامش حرکت در مسیر اصلاح اقتصاد مردم باشد، انجام شد.

وی با اشاره به بیانیه‌های قرائت‌شده از سوی دانشجویان گفت: ما احکام خیلی روشن و شفافی در قانون اساسی داریم که چنانچه رعایت شود مشکلی پیش نخواهد آمد. معاون اول دولت اصلاحات با بیان اینکه بزرگترین درس از انتخابات 92 احترام به حقوق شهروندی و قانون است و همه دستاوردهای انقلاب و نظام، ناشی از مشارکت و حضور مردم بوده است.

عارف با بیان اینکه دانشجو و دانشگاه همواره یکی از گروه‌های مرجع بوده و در دهه‌های اخیر، جایگاه دانشجو و دانشگاه همواره به عنوان مرجع در جامعه تلقی شده است، عنوان داشت: دانشجو در 6 دهه گذشته همواره پیشتاز بوده و در کنار رهبری سهم بالایی را به خود اختصاص داده است.

معاون اول دولت اصلاحات ابراز داشت: در هشت سال گذشته، دانشجو یک بعدی و فقط وظیفه خود را درس خواندن می‌دانست، در حالیکه رشد علمی، نیاز به یک فضای چالشی، بانشاط و پرسشگر دارد. جوانان یک بار دیگر در خرداد 92 نشان دادند می‌توانند همان دانشجوی 6 دهه گذشته باشند. عارف بیان کرد: چماق کمیته انضباطی به نوعی در هشت سال گذشته کارایی داشت.

وی، بارها در بین سخنان خود بر موضوع آسیب‌شناسی جنبش دانشجویی در دهه‌های اخیر تأکید کرد و گفت: چرا دانشجو حقوق به حق خودش را در دهه هشتاد بر طبق آیین‌نامه‌های مصوب نمی‌توانست مطالبه کند؟ عارف اضافه کرد: احیای انجمن‌های اسلامی و تشکل‌های صنفی، خواسته ما است، این تشکل‌ها و انجمن‌ها باید در فضای دانشگاه‌ها فعال شوند و مورد حمایت قرار گیرند، اختلاف‌نظر در جمع دانشجویان موجب ارتقا می‌شود و چیز بدی نیست.

وی عنوان کرد: باید فضا برای فعالیت‌های دانشجویی کاملاً باز باشد و حتی نظارت باید برعهده خود دانشجویان گذاشته شود. معاون اول دولت اصلاحات یادآور شد: تفکر اصلاح‌طلبی باید همواره در همه صحنه‌های انقلاب حضور داشته باشد، قطعاً نمی‌توانیم کنار بکشیم، البته شاید شکست بخوریم و این شکست را مقدمه‌ای برای پیروزی خود قرار می‌دهیم.

عارف در پایان اظهار داشت: دولت برای آنکه بتواند برنامه‌های خود را اجرایی کند، نیازمند مجلس قوی و دغدغه‌مند است، مجلسی که دغدغه‌اش مصالح و منافع ملی باشد، ما با این نگاه به مجلس می‌رویم. در سال 93 به هیچ وجه وارد مصادیق انتخاباتی نخواهیم شد.

از فعالیت سیاسی پشیمان نیستم
عارف همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری پشیمان شده است، گفت: اگر پشیمان بودم دیگر فعالیت سیاسی نمی کردم. وی با بیان اینکه پارسال آرزو داشتم که میان اصلاح طلبان و اصول گرایان، ائتلاف صورت گیرد، اظهار کرد: در چند ماه آینده جریان ائتلاف با اصولگرایان در مجلس را مطرح می کنم. وی درباره اینکه چرا در کابینه دولت روحانی حضور ندارد، بیان کرد: به بنده دو پیشنهاد برای وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح شد اما ترجیح دادم که به عنوان معلم در خدمت دانشجویان باشم.

* اصلاح طلبان چیزی برای افشا ندارند
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه یکی از نمایندگان مجلس اظهار کرده که اگر عارف عصبانی شود درباره اصلاح طلبان افشاگری می کند، گفت: اصلاح طلبان چیزی ندارند که نیاز به افشا داشته باشد. وی افزود: اگر این نماینده چیزی دارد که نیاز به افشاگری داشته باشد به من بگوید تا به مردم بگویم.

جعفر توفیقی مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، عارف را در این مراسم همراهی می کرد.
این سخنرانی که توسط انجمن های اسلامی دانشگاه علوم پزشکی و صنعتی اصفهان برگزار شد با استقبال بسیار زیاد دانشجویان مواجه شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی