انجمن اسلامی معلمان خوانسار

صنفی- فرهنگی - اجتماعی

انجمن اسلامی معلمان خوانسار

صنفی- فرهنگی - اجتماعی

انجمن اسلامی معلمان خوانسار
انجمن اسلامی معلمان ایران در ابتدای سال ۱۳۵۶ توسط جمعی از معلمین انقلابی که با هسته اولیه شهید رجایی، شهید باهنر و شهید دکتر محمد حسین بهشتی ایجاد گردید و در سال ۱۳۷۰ به ثبت وزارت کشور رسید.
آخرین نظرات
 قائدیها : همه ما می دانیم که اگر جامعه سالم و توانمند می خواهیم باید به آموزش و پرورش توجه ویژه داشته باشیم و به فکر معلمین باشیم ، البته بر این مساله واقفیم که کسانی که قبل از ما بوده اند نیز این نگرانی را داشته اند اگر چه اختلاف در شیوه ها بوده است ولی دراصول هیچ گونه تفاوتی وجود ندارد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ، محمد حسن قائدیها مدیر کل آموزش و پرورش استان در جلسه مدیران متوسطه دوم گفت: هر تصمیمی در آموزش و پرورش بدون حضور مدیران و افرادی که در صحنه اجرا می باشند ناقص و ابتر خواهد ماند.

وی گفت: همه ما می دانیم که اگر جامعه سالم و توانمند می خواهیم باید به آموزش و پرورش توجه ویژه داشته باشیم و به فکر معلمین باشیم ، البته بر این مساله واقفیم که کسانی که قبل از ما بوده اند نیز این نگرانی را داشته اند اگر چه اختلاف در شیوه ها بوده است ولی دراصول هیچ گونه تفاوتی وجود ندارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه مدیریت حرف اول در تعلیم و تربیت است گفت: مدیریت امروز باید سیستم جدیدی را طی کند و فرهنگ نقادی و نقد پذیری بین معلمان و دانش آموزان ایجاد شود .

وی در ادامه افزود :اگر جامعه ای سالم  ، پیروز و سعادتمند می خواهیم و باید به فکر معلم و مدیر باشیم و از معیشت معلمان دفاع کنیم .

قائدیها گفت: وطیفه من و شما در اجرای بهینه فعالیتهای آموزشی و پرورشی مدارس است و حفظ حرمت همکاران، دانش آموزان و اولیاء می باشد.

وی در مورد برنامه های اساسی وزارت آموزش و پرورش گفت: بودجه بندی و عملیاتی کردن بودجه در آموزش و پرورش توسعه مدیریت و بهینه سازی مدیریت ، ساماندهی بهینه نیروی انسانی و توسعه مشارکت و تعامل از برنامه های مهم این وزارت است.

معاون آموزش متوسطه ادره کل آموزش و پرورش استان نیز در جلسه مدیران متوسطه دوم گفت : یکی از برنامه های اصلی مدیریت آموزش و پرورش استان توسعه مدیریت و افزایش توانمدی فردی ،و فرایند بهبود مدیریت که رکن رکین هر سازمان
مد یریت است.

مهندس محمدی گفت : مدیران مدارس یکی از ارکان مهم این برنامه هستند و تعامل و ارتباط یکی از ارکانی است که در موفقیت مدیران موثر است.

وی درادامه با اشاره به اینکه در سخترین شرایط آموزش و پرورش بسر می برسم افزود: امروز ما با چالشهای عظیمی روبرو هستیم که به علت برنامه های آنی و بدون تدبیر وعدم  تطبیق با ساختار تعلیم و تربیت موجب بی ثباتی و نتیجه آن مطالبات سنگینی را به دنبال داشته است.

مهندس محمدی در ادامه به چالشهای در متوسطه دوم پرداخت و گفت: دو چالش مدیریت و اعتبار در متوسطه وجود دارد به عبارتی مدیریت بر اساس ورودیها صورت می پزیرد در صورتی که آموزش و پرورش فرایندی کیفی است نه کمی ، بنابراین مدیریت نیز باید به سمت کیفیت پیش برود.

وی گفت: اعتبار دومین چالش در آموزش نظری و فنی حرفه ای است به عبارتی آموزشها  مطابق با انتظارات نیست و به عبارت صحیح تر آن چیزی نیست که می خواهیم .

معاون آموزش متوسطه با اشاره به سخنان دکتر فانی گفت : امسال سال کیفیت در آموزش و پرورش و نماد این کیفیت در آموزش متوسطه دوم می باشد.

در پایان این جلسه نمایندگان مدیران متوسطه دوم شهر اصفهان  خانمها جهانگیری، دانایان، سجاد  و آقای مهندس زرافشان خواستار اجرای طرح تکریم فرزندان فرهنگی ،توجه به بیمه و پاداش کار بازنشستگان فرهنگی ،برگزاری دورهای ضمن خدمت و دوره های تکمیلی ،ایجاد تسهیلات رفاهی در شان همکاران فرهنگی ،تجدید نظر در اسکان نوروزی در مدارس ،پرداخت هزینه مهدکودک فرزندان فرهنگی ،تجدید نظر در زمینه فرم معلمان نمونه ،اصلاح هدایت تحصیلی ،همسان نمودن آئین نامه امتحانات دوره اول و دوم ،قرار گرفتن آموزش علمی آزاد زیر نظر اداره و محدود کردن این آموزشگاهها ،اصلاح شیوه صدور تقدیر نامه ،تاسیس بانک فرهننگیان و واریزه حقوق فرهنگیان و صندوق ذخیره و ایجاد تسهیلات به فرهنگیان ،توجه ویژه به مسائل و مشکلات فنی و حرفه ای و هنرستانها ،ایجاد هنرستانها با رشته های مرتبط،  توجه با امور مالی و بودجه ای هنرستانها و ارسال کتب درسی در زمان مناسب شدند .

در پایان این جلسه مدیر کل و معاون آموزش متوسطه و رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات به سوالات حاضران پاسخ دادند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی