انجمن اسلامی معلمان خوانسار

صنفی- فرهنگی - اجتماعی

انجمن اسلامی معلمان خوانسار

صنفی- فرهنگی - اجتماعی

انجمن اسلامی معلمان خوانسار
انجمن اسلامی معلمان ایران در ابتدای سال ۱۳۵۶ توسط جمعی از معلمین انقلابی که با هسته اولیه شهید رجایی، شهید باهنر و شهید دکتر محمد حسین بهشتی ایجاد گردید و در سال ۱۳۷۰ به ثبت وزارت کشور رسید.
آخرین نظرات
 مهندس محمدی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در جلسه مدیران متوسطه اول گفت : مدیر و مدیریت یک رکن اصلی و اثر گذار در هر سیستم و نظامی است و نظام آموزش و پرورش به واسطه آن شانیت پیدا می کند و یکی از برنامه های استان توسعه مدیریت است.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ، قائدیها مدیر کل آموزش و پرورش استان در جلسه مدیران متوسطه اول گفت: معلم بودن   در سنگر تعلیم و تربیت نعمت الهی  و والایی و یکی از الطاف الهی می باشد .

وی گفت: تصمیم گیران و تصمیم سازان مدیران آموزش و پرورش باید در کنار هم باشند و در مقابل هم قرار نگیرند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفـت: ما در نظامی زندگی می کنیم ایثار و شهادت از افتخارات ما است و در پرتو الطاف الهی روزهای سخت و پر تلاطمی را گذراندیم و 8 سال جنگ تحمیلی را اداره کردیم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: آموزش و پرورش ما نیاز به تحول اساسی دارد.

 قائدیها گفت: دانش آموزان در مدارس باید طوری آموزش ببینند که دین دار ، دین مدار، آزادی خواه ودارای مهارت باشند که  بتوانند از حق و حقوق و حقوق خود دفاع نمایند.

وی گفت:با اجرای سند تحول بنیادین و آماده نبودن زیر ساختها دچار چالشهایی شده ایم که با برنامه ریزی و تدبیر  و عملیاتی کردن بودجه و توسعه مدیریت آموزشگاهی بتوانیم آنها را حل نماییم.

وی همچنین به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت :  در آموزش و پرورش اتلاف هزینه نیست بلکه همه ارگانها و دستگاهها باید به کمک آموزش و پرورش بیایند.

وی یکی از برنامه های وزارت آموزش و پرورش را عملیاتی کردن  بودجه خواند و افزود:  توسعه مدیریت آموزشگاهی، توسعه مشارکت در آموزشگاه ، عملیاتی کردن بودجه ،ساماندهی بهینه نیروی انسانی از این برنامه هاست

قائدیها گفت:  در سند تحول بنیادین نقش معلم عنصر اصلی تعلیم و تربیت است  و رفاه معلمان ، برنامه های جنبی، حرمت معلم که امیدواریم برآورده نماییم.

وی همچنین گفت: نقش مدیران در اداره آموزشگاه یک نقش اساسی است و مدیران باید راه مشارکت را بدانند و اعتقاد داشته باشیم که با انجمن اولیاء و مربیان ، اولیاء دانش آموزان، دانش آموزان و خیرین میتوانیم از این بحران گذر نماییم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفـت: با هم فکری، خرد ورزی، عقلانیت، انضباط، مردم داری ، سعه صدر، پرهیز از عوام زدگی، امید آفرینی، برنامه ریزی، هدفمندی، صداقت و وفا داری به ارزشهای اسلامی کاری کنیم که اعتماد را به بدنه آموزش و پرورش برگردانیم.

 مهندس محمدی معاون آموزش متوسطه در جلسه مدیران متوسطه اول گفت  : مدیر و مدیریت یک رکن اصلی و اثر گذار در هر سیستم و نظامی است و نظام آموزش و پرورش به واسطه آن شانیت پیدا می کند و یکی از برنامه های استان توسعه مدیریت است.

معاون آموزش متوسطه گفت: باید درک متقابلی از مدیریت ایجاد شود و امیدواریم به جایی برسیم که با کمک هم مشکلات را حل کنیم و و در بحث مدیریت تحول ایجاد کنیم.

وی گفت :مدیریت متوسطه اول مقطعی است که از نظر شکلی پیدا و از نظر محتوایی پنهان است و باید برای کیفیت بخشی به آموزش تلاش کرد.

وی با اشاره به دوره متوسطه اول گفت: این دوره دارای سه چالش است چالش هویتی  که نمیتوانیم ارزیابی خوبی از این دوره داشته باشیم و شاخصها و هدفها در این دوره چه می باشد.

وی در ادامه به چالش دوم  اشاره کردو افزود: ساماندهی فضا و نیروی انسانی و مشکلات در برنامه ریزی مهم ترین بحث در این زمینه است که باید دنبال شود .

وی چالش سوم تغییر محتوا اعلام کرد و افزود:  تغییر محتوای آموزشی و آماده سازی و انطباق معلمان و دانش آموزان با این تغیرات از مهمترین برنامه هایی است که باید طی شود .

در پایان تعدادی از سر گروهای مدیران به مسائل و مشکلات آموزش و پرورش پرداختند.

قادری ، رفیعی و خانم اسماعیلی نمایندگان مدیران متوسطه اول به مشکلات مدارس اشاره کردند و گفتند.

1-     پرداخت نشدن سرانه مدارس

2-     برگزاری دوره های ضمن خدمت ویژه مدیران ، معاونینو سرایداران

3-     بالا بردن سواد رسانه ای معلمان

4-     ساماندهی کلاسهای آموزش خانواده در مدارس

5-     مشکل مشاور در مدارس متوسطه اول حل گردد

6-     کوتاه شدن نقل و انتقالات

در پایان مدیر کل، معاون آموزش متوسطه و رییس اداره ارزیابی عملکرد استان به پاسخ سوالات طرح شده پرداختند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی