قائدیها مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: هدف اولیه از تشکیل مدارس هیات امنایی ، جلب مشارکت و تعامل فکری مردم می باشد و باید تلاش کنیم از این طریق چالشهای مدیریتی حل و اعتماد از دست رفته مردم به آموزش و پرورش برگردد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ، محمد حسن قائدیها مدیر کل آموزش و پرورش در جلسه مدیران مدارس هیات امنایی با بیان این مطلب گفت:هدف از تشکیل این جلسه نزدیک کردن دیدگاهها به هم و هم اندیشی و هماهنگ کردن مسائل اجرایی در عمل می باشد زیرا معتقدیم هر چه اجرا و عمل تفاوت داشته باشد باعث بی اعتمادی و شکاف بین نظام آموزش و پرورش و مردم خواهد شد.
مدیر کل آموزش و پرورش گفت: هدف اولیه از تشکیل مدارس هیات امنایی ، جلب مشارکت و تعامل فکری مردم می باشد و باید تلاش کنیم از این طریق چالشهای مدیریتی حل و اعتماد از دست رفته مردم به آموزش و پرورش را برگردانیم.
وی گفت: بر اساس قانون اساسی تحصیل و آموزش تا دوره متوسطه رایگان می باشد و ما مجری قانون می باشیم.
محمد حسن قائدیها با اشاره بر سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) گفت: تمام دستگاهها و نهادها باید به کمک آموزش و پرورش بیایند که در غیر این صورت آموزش و پرورش نمی تواند به حیات خود ادامه بدهد.
وی در بخشی دیگری از سخنان خود گفت: مردم این حق را دارند که از مسائل تعلیم و تربیت فرزندان و امور مدرسه آگاه شوند و این موضوع فرصتی است که با تدبیر و مدیریت موجب تعامل و مشارکت اولیاء و مردم شود.
در ادامه مهندس رحیم محمدی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان ضمن تبیین جایگاه مدیریت گفت: مدیریت در افزایش کارایی سیستم موثر است و می تواند موجب تصمیم گیری و تصمیم سازیهای مناسب گردد.
وی با اشاره به سخنان گهربار حضرت علی(ع) گفت: ما از فقر بیم نداریم ، آنچه که از آن بیم داریم فقر مدیریتی است.
وی همچنین با اشاره به آیاتی از سوره یونس گفت: خداوند برای مدیریت خودش هم شاخصهایی را می آورد که برای ما درس آموز است .
وی گفت: مدیریت ما باید از مدیریت تابلویی به سمت مدیریت مداری حرکت کند.
معاون آموزش متوسطه گفت: در مدیریت فرایندی یکی از خواستها، مدیریت مشارکتی و یکی از اهداف، افزایش کارآمدی است که در این زمینه به اصلاح روشها می پردازد و کمتر به منابع نیروی انسانی و ورودیها توجه دارد.
محمدی گفت: مدیریت در سیستم آموزش و پرورش ، مدیریت متمرکز است که باید به مدیریت غیر متمرکز تبدیل گردد و تغییر در این رویکرد بسیار مهم است.
وی در ادامه به مدارس هیات امنایی و مدیریت غیر متمرکز اشاره کرد و افزود : مدارس هیات امنایی مشارکت همه افراد را در تربیت و تحرک فکری و اندیشه ای می طلبند که اگر بتوانیم با توجه به آیین نامه مدارس هیات امنایی اهداف تشکیل این مدارس را تشریح کنیم می توانیم بزرگترین معظل آموزش و پرورش که مدیریت متمرکز است را خودبه خود حل نماییم و می توانیم شاهد مشارکت و تعامل مردم در زمینه های مختلف تربیت باشیم.
شایان گفتن است در این جلسه تعداد200 نفر مدیران مدارس هیات امنایی نواحی ششگانه شهر اصفهان و برخی مناطق و شهرهای همجوار حضور داشتند.