انجمن اسلامی معلمان خوانسار

صنفی- فرهنگی - اجتماعی

انجمن اسلامی معلمان خوانسار

صنفی- فرهنگی - اجتماعی

انجمن اسلامی معلمان خوانسار
انجمن اسلامی معلمان ایران در ابتدای سال ۱۳۵۶ توسط جمعی از معلمین انقلابی که با هسته اولیه شهید رجایی، شهید باهنر و شهید دکتر محمد حسین بهشتی ایجاد گردید و در سال ۱۳۷۰ به ثبت وزارت کشور رسید.
آخرین نظرات


 قائدیها مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: هدف اولیه از تشکیل مدارس هیات امنایی ، جلب مشارکت و تعامل فکری مردم می باشد و باید تلاش کنیم از این طریق چالشهای مدیریتی حل و اعتماد از دست رفته مردم به آموزش و پرورش  برگردد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ، محمد حسن قائدیها مدیر کل آموزش و پرورش در جلسه مدیران مدارس هیات امنایی با بیان این مطلب گفت:هدف از تشکیل این جلسه نزدیک کردن دیدگاهها به هم و هم اندیشی و هماهنگ کردن مسائل اجرایی در عمل می باشد زیرا معتقدیم هر چه اجرا و عمل تفاوت داشته باشد باعث بی اعتمادی و شکاف بین نظام آموزش و پرورش و مردم خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش گفت: هدف اولیه از تشکیل مدارس هیات امنایی ، جلب مشارکت و تعامل فکری مردم می باشد و باید تلاش کنیم از این طریق چالشهای مدیریتی حل و اعتماد از دست رفته مردم به آموزش و پرورش را برگردانیم.

وی گفت: بر اساس قانون اساسی تحصیل و آموزش تا دوره متوسطه رایگان می باشد و ما مجری قانون می باشیم.

محمد حسن قائدیها با اشاره بر سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) گفت: تمام دستگاهها و نهادها باید به کمک آموزش و پرورش بیایند که در غیر این صورت آموزش و پرورش نمی تواند به حیات خود ادامه بدهد.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود گفت: مردم این حق را دارند که از مسائل تعلیم و تربیت فرزندان و امور مدرسه آگاه شوند و این موضوع فرصتی است که با تدبیر و مدیریت موجب تعامل و مشارکت اولیاء و مردم شود.

در ادامه مهندس رحیم محمدی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان ضمن تبیین  جایگاه مدیریت گفت:   مدیریت در افزایش کارایی سیستم موثر است و می تواند موجب تصمیم گیری و تصمیم سازیهای مناسب گردد.

وی با اشاره به سخنان گهربار حضرت علی(ع) گفت: ما از فقر بیم نداریم ، آنچه که از آن بیم داریم فقر مدیریتی است.

وی همچنین با اشاره به آیاتی از سوره یونس گفت: خداوند برای مدیریت خودش هم شاخصهایی را می آورد که برای ما درس آموز است .

وی گفت: مدیریت ما باید از مدیریت تابلویی به سمت مدیریت مداری حرکت کند.

معاون آموزش متوسطه گفت: در مدیریت فرایندی یکی از خواستها، مدیریت مشارکتی  و یکی از اهداف، افزایش کارآمدی است که در این زمینه به اصلاح روشها می پردازد و کمتر به منابع نیروی انسانی و ورودیها توجه دارد.

محمدی گفت: مدیریت در سیستم آموزش و پرورش ، مدیریت متمرکز است که باید به مدیریت غیر متمرکز تبدیل گردد و تغییر در این رویکرد بسیار مهم است.

وی در ادامه به مدارس هیات امنایی و مدیریت غیر متمرکز اشاره کرد و افزود : مدارس هیات امنایی مشارکت همه افراد را در تربیت و تحرک فکری و اندیشه ای می طلبند که اگر بتوانیم با توجه به آیین نامه مدارس هیات امنایی اهداف تشکیل این مدارس را تشریح کنیم می توانیم بزرگترین معظل آموزش و پرورش که مدیریت متمرکز است را خودبه خود حل نماییم و می توانیم شاهد مشارکت و تعامل مردم در زمینه های مختلف تربیت باشیم.

شایان گفتن است در این جلسه تعداد200 نفر مدیران مدارس هیات امنایی نواحی ششگانه شهر اصفهان و  برخی مناطق و شهرهای همجوار حضور داشتند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی