انجمن اسلامی معلمان خوانسار

صنفی- فرهنگی - اجتماعی

انجمن اسلامی معلمان خوانسار

صنفی- فرهنگی - اجتماعی

انجمن اسلامی معلمان خوانسار
انجمن اسلامی معلمان ایران در ابتدای سال ۱۳۵۶ توسط جمعی از معلمین انقلابی که با هسته اولیه شهید رجایی، شهید باهنر و شهید دکتر محمد حسین بهشتی ایجاد گردید و در سال ۱۳۷۰ به ثبت وزارت کشور رسید.
آخرین نظرات

 به مناسبت درخواست ممنوع التصویری و بیانی حجة السلام والمسلمین سید محمد خاتمی


هیچ ملّتی سعادتمند نخواهد شد اگر ادارۀ امورش بر مدار عقلانیت و مآل اندیشی نگردد وبر همین اساس است که قرآن مجید بر تعقّل و تدبّر در امور دنیوی و اخروی تأکید فراوان نموده است. ونیز به همین دلیل است که سه اصل عزّت،
حکمت و مصلحت به عنوان مبنائی برای تصمیم گیری صحیح در ادارۀ امور جامعه مطرح شد تا امکان سعادتمندی ملت شریف ایران فراهم گردد.

اظهارات و عملکردهای هریک از مسئولین حکومتی ازجمله نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی وقتی که درمسیر تأمین مصالح یک جریان وسایقۀ خاص قرارمی گیرد ضمن اینکه از مسیر این سه اصل مهّم منحرف شده است ظلمی آشکار نسبت به حقوق ملت و عاملی مهم در ایجاد تفرقه در میان جامعه می باشد.

هرچند در رابطه با اظهارات ناصواب تعداد اندکی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی (که متأسفانه حجة الاسلام آشتیانی نماینده محترم قم یکی از آنها بودند) مبنی بر اعمال ممنوعیت بیانی و تصویری نسبت به حجة السلام والمسلمین جناب آقای خاتمی ، اظهار نظرات مختلفی از سوی عقلای جناحهای مختلف در مذمّت این رویکرد منعکس شده است لیکن با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس دهم و لزوم آشنائی هرچه بیشتر مردم با شرایط نماینده اصلح و نیزلزوم ارزیابی عملکرد نمایندگان ادوار قبلی مجلس به ویژه نمایندگان دورۀ نهم که احتمالا برای دورۀ آینده نیز کاندیدا خواهند شد ، شورای هماهنگی جبهۀ اصلاحات قم نیزاز باب تنویر افکار عمومی مطالبی را به استحضار مردم شریف قم و ملت بزرگوار و بیدار ایران می رساند.

1- نمایندگان محترم مجلس در برابر قرآن کریم به خدای متعال قسم یاد میکنند که با تکیه برشرف انسانی خود در وکالت امانت و تقوی را رعایت کنند- به حفظ حقوق ملت پایبند باشند- از قانون اساسی دفاع کنند- در گفته ها،نوشته ها و اظهار نظرها استقلال و آزادی مردم و تأمین مصالح آنها را مد نظر قرار دهند.

2- برخی از حقوق ملت که نمایندگان محترم قسم خورده اند بدان پایبند باشند در اصل سوم قانون اساسی چنین شمرده شده است: محو هرگونه استبداد و خود کامگی و انحصار طلبی- تأمین آزادیهای سیاسی ،اجتماعی در حدود قانون- رفع تبعیضات ناروا وایجاد امکانات عادلانه برای همه- ایجاد امنیت قضائی عادلانه برای همه و تساوی عموم در برابر قانون- توسعه و تحکیم برادری اسلامی و تعاون عمومی بین همه.

3- در اصل 31 قانون اساسی آمده است : هیچ مقامی حق ندارد به نام حفظ استقلال آزادیهای مشروع را هر چند با وضع قوانین و مقررات سلب نماید.

4- بر اساس اصل 84 قانون اساسی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برابر تمام ملت مسئولند نه در برابر یک گروه یا جناح خاص.

5- در سیره و گفتار پیامبر اکرم(ص) و ائمۀ هدی (ع) سفارشات بسیاری ازلزوم تکریم نسبت به شایستگان و معتمدین هر قومی ونیز نسبت به لزوم استفاده ازحضور و تجارب ارزشمند آنها منعکس شده است.

6- در همۀ جوامع پیشرفته نیز نسبت به ذخایر و سرمایه های انسانی،ملی و اجتماعی خود ارزش و احترامی خاص قائلند و از وجود و حضور و نظرات آنها جهت دستیابی به مراتب بالاتر توسعه ،همدلی و سعادتمندی جامعۀ خویش نهایت استفاده را میکنند.

حال با توجه به این مقدمه معروض می داریم:

*ـــ جناب آقای خاتمی که حضرت امام (ره) او را فرزند فاضل خود نامیدند در دو دورۀ انتخابات ریاست جمهوری خود با بیش از 20 و22میلیون مورد اعتماد اکثریت بالای مردم شریف ایران قرار گرفتند و در انتخابات خرداد93 مردم آگاه ایران به اعتبار و اعتماد به او و با امیدی که او در جامعه ایجاد کرد به پای صندوقهای رأی آمده و به کاندیدای مورد نظر ایشان جناب آقای دکتر روحانی رأی دادند.

*ـــ در دوران ریاست ایشان جایگاه ایران در سطح بین المللی به بالاترین و بهترین موقعیت بعداز انقلاب ارتقاء یافت.

*ـــ در دوران ریاست ایشان ثبات اقتصادی در بهترین شرایط قرار داشت و ملت عزیز ایران رشد اقتصادی7/5درصدی را تجربه کردند.

*ـــ شعار و اهتمام ایشان قانون گرائی، اخلاق مداری و امانتداری و توسعه سیاسی به عنوان عوامل مؤثر در سعادتمندی و آبادانی کشور بود که با جدّیت و صداقت کامل پیگیری و عملی شد.

*ـــ ابعاد اثرات سازنده دورۀ ریاست ایشان در داخل و خارج از کشور آنقدر گسترده است که ذکر تمامی آنها نیازمند تدوین چندین کتاب است.

چنین شخصیتی یکی از گرانبهاترین سرمایه ها و ذخایر ملی این مملکت هستند که عقل حکومتی حکم میکند تا درحل بسیاری معضلات داخلی و خارجی از وجود ایشان نهایت استفاده را به عمل آورد.

حال مردم شریف خود قضاوت کنند:

آیا اظهارات نمایندگانی که در طول 8سال گذشته که از پر درآمدترین سالهای این مرزو بوم بوده است در برابر بی قانونیهای آشکار و نهان -حیف و میل اموال عمومی و بیت المال – سقوط ارزش پول ملی و رشد اقتصادی منفی – فسادهای مالی گسترده – تخریب سیاست خارجی – رواج دروغ و تخریب ارزشهای دینی مماشات و یا سکوت کردند به قصد قربت و جلب منافع ملی خواستار ممنوع البیانی و ممنوع التصویری جناب آقای خاتمی شده اند یا نگران از دست دادن منافع گروهی خود هستند؟

آیا رفتار ایشان منطبق بر قسم نامه ای هست که در پیشگاه قرآن به خدای متعال بر زبان جاری و امضا نیز کرده اند؟

آیا رفتار ایشان در مسیر پیاده شدن اصولی از قانون اساسی هست که در بالا ذکر شد؟

آیا با این رفتاری که صراحتا مخالف اهداف انقلاب اسلامی و قانون اساسی میباشد صلاحیت ادامه نمایندگی مردم حوزۀ انتخابیۀ خود را از دست نداده اند؟

مردم قم ، مشهدوکلات ، پلدختر، قزوین ، تهران ، دشتستان و دیگر شهرهای بزرگ و کوچک ایران سرفراز رفتار نمایندگان خود را به دقت زیر نظر دارند و قطعا در دورۀ بعدی اجازه نخواهند داد آنانی که منافع ملی را در مسلخ منافع گروهی خود ذبح میکنند دوباره بر مسند قانونگذاری ایران اسلامی تکیه زنند .

شورای هماهنگی جبهۀ اصلاحات قم امیدوار است ارکان مختلف حکومت در نظام جمهوری اسلامی حضور شخصیّتها و سرمایه های معزّز، تأثیر گذار و تاریخ سازی چون حضرت آیت اله هاشمی رفسنجانی و حضرت حجة الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی و امثالهم را مغتنم شمرده و ازحضور و تجارب ارزندۀ ایشان در مسیر جلب هرچه بیشتر منافع ملی به بهترین شکل ممکن استفاده نماید .



شورای هماهنگی جبهه اصلاحات قم –

20 تیرماه 1393


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی