انجمن اسلامی معلمان خوانسار

صنفی- فرهنگی - اجتماعی

انجمن اسلامی معلمان خوانسار

صنفی- فرهنگی - اجتماعی

انجمن اسلامی معلمان خوانسار
انجمن اسلامی معلمان ایران در ابتدای سال ۱۳۵۶ توسط جمعی از معلمین انقلابی که با هسته اولیه شهید رجایی، شهید باهنر و شهید دکتر محمد حسین بهشتی ایجاد گردید و در سال ۱۳۷۰ به ثبت وزارت کشور رسید.
آخرین نظرات

چگونگی افزایش آمار مقالات‌علمی در دولت‌گذشته!

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی وزارت علوم و دبیر شورای قطب های علمی کشور گفت: تعدادی از نشریات خارجی که از نظر ما اعتبار لازم و کافی را نداشتند، مورد شناسایی قراردادیم و بعد از مطالعه و بررسی‌ها متوجه شدیم که فرآیند داوری این مجلات ضعیف است و به دریافت وجه از تولید کنندگان مقالات علمی پژوهشی تاکید دارد.

مظفر شریفی در گفتگو با ایلنا در ارزیابی مجلات علمی پژوهشی کشور اظهار داشت: بنابر آنچه در سایت‌های رسمی از جمله نمایه معتبر بین المللی اسکوپوس اعلام شده رتبه ما در سال 2014 در دنیا 15 است که این بسیار رتبه خوبی است و نشان می دهد جایگاه ما از نظر ارائه مقالات علمی پژوهشی ارتقاء پیدا کرده است.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی وزارت علوم و دبیر شورای قطب های علمی کشور ادامه داد: از سویی ما در بین کشورهای منطقه از نظر تولید علم براساس اعتبار نمایه اسکوپوس رتبه یک را دارا هستیم و این در حالی است که خیلی از مقالات ما در سال 2014 هنوز نمایه نشده اند.

وی خاطر نشان کرد: ISI نیز یک نمایه معتبر دیگری است که رتبه ما در این نمایه در گذشته و حال 2 بوده است. بنابراین ما از نظر تولید علم هیچ گونه کاهشی را آن گونه که مخالفان وزیر علوم ادعا می کنند بنابر آنچه در آمارهای رسمی اعلام می شود مشاهده نمی کنیم. شریفی تصریح کرد: نکته قابل توجه این است، آماری که ذکر شد تنها بر اساس مقالاتی است که در مجلات بین المللی منتشر می شود و ما در وزارت علوم حدود هزار نشریه داریم که به چاپ مقالات مشغول هستند که تمام این مقالات در نمایه های اسکوپوس و ISIثبت نمی شود، بنابراین آمار تولید علم و تعداد مقالات در کشور ما بسیار بیشتر از آن چیزی است که درنمایه ها ثبت می شود.

وی تصریح کرد: مقالاتی که در نمایه های بین المللی ثبت می‌شوند با آنچه در مجلات علمی پژوهشی داخل کشور به چاپ می رسد، باید جمع بزنیم و آنگاه ملاحظه می کنیم که آمار تولید علم ما بسیار بیشتر از این خواهد شد. مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی وزارت علوم همچنین در مورد ارتقای کیفی تولید علم در کشور نیز توضیح داد: تعدادی از نشریات خارجی که از نظر ما اعتبار لازم و کافی را نداشتند، مورد شناسایی قراردادیم و بعد از مطالعه و بررسی ها متوجه شدیم که فرآیند داوری این مجلات ضعیف است و به دریافت وجه از تولید کنندگان مقالات علمی پژوهشی تاکید دارد که علاوه بر این موسساتی پشت این مجلات هستند که از جایگاه علمی برخوردار نبوده اند.

وی ادامه داد: بنابراین این مجلات را به عنوان لیست سیاه وزارت علوم منتشر کردیم، که اسامی آنها درسایت ما موجود است و از این طریق با جلوگیری از انتشار مقالات ضعیف به ارتقای کیفیت مقالات ایران کمک کردیم. درباره نظارت و ارزیابی دقیق مجلاتی که در داخل کشور به چاپ رسیده نیز شاخص‌ها و استانداردهایی برای این مجلات تعریف کردیم که این مجلات بر اساس این استانداردها مورد ارزیابی قرار می گیرند و در جایی که لازم باشد آموزش‌های لازم در قالب کارگاه های آموزشی به صورت حضوری یا مجازی برای سردبیران مجلات درنظر گرفته می شود که ان ‌شاءالله این روند را همچنان ادامه خواهیم داد.

شریفی در مورد ارزیابی کیفیت پایان نامه‌ها نیز توضیح داد: اینکه پایان نامه هایی که ارائه می شود چه میزان در راستای نیازهای کشور است، بحث کلانی است که به اعتقاد من صرفا نمی تواند به یک یا دو وزارتخانه خاص ارتباط داشته باشد چرا که این یک بحث کاملا علمی است که البته به عقیده من دولت کنونی باید به آن توجهی جدی داشته باشد. امیدواریم با توجه بیشتر به بحث کیفیت پایان نامه ها، تدوین پایان نامه ها در جهت نیازهای کشور سوق داده شود. وی تخلفاتی نظیر پایان نامه فروشی را نکته مهم دیگری عنوان کرد که به شدت از سوی وزارت خانه فعلی در حال پیگیری است و ابراز امیدواری کرد که با مدیریت مناسب این مسئله دیگر شاهد چنین تخلفاتی نباشیم.
منبع : سایت بهار نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی