انجمن اسلامی معلمان خوانسار

صنفی- فرهنگی - اجتماعی

انجمن اسلامی معلمان خوانسار

صنفی- فرهنگی - اجتماعی

انجمن اسلامی معلمان خوانسار
انجمن اسلامی معلمان ایران در ابتدای سال ۱۳۵۶ توسط جمعی از معلمین انقلابی که با هسته اولیه شهید رجایی، شهید باهنر و شهید دکتر محمد حسین بهشتی ایجاد گردید و در سال ۱۳۷۰ به ثبت وزارت کشور رسید.
آخرین نظرات

وزیر آموزش و پرورش استراتژی این وزارتخانه را در دولت یازدهم اعلام کرد.

به گزارش پارس به نقل از فارس: علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در مجمع عمومی فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشور که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، اظهارداشت: در سند تحول نظام آموزشی کشور که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1391 رسیده است با 6 ساحت تربیتی در حوزه آموزش و پرورش برخورد می‌کنیم.

وی افزود: به استناد فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی در سند تحول بنیادین باید در 6 حوزه به تربیت دانش‌آموزان بپردازیم.فانی با بیان اینکه تربیت اخلاقی، اعتقادی و عبادی نخستین ساحت تربیت به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: براساس این ساحت، دانش‌آموز در مدرسه باید با مبانی دینی و اخلاقی آشنا شود.

وزیر آموزش و پرورش دومین ساحت تربیت را موضوع علمی و فناورانه عنوان کرد و گفت: براساس ساحت علمی و فناورانه، دانش‌آموز در مدرسه باید از آخرین دستاوردهای علمی بهره‌مند شود.

وی به سومین ساحت تربیتی در فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی اشاره و تصریح کرد: تربیت زیباشناختی و هنری سومین ساحت است که دانش‌آموز باید به آن ورود کند و در رفتار گروهی و فردی بحث زیباشناختی متجلی باشد.

فانی ساحت اقتصادی و حرفه‌ای را به عنوان چهارمین ساحت تربیتی در آموزش و پرورش برشمرد و گفت: براساس این ساحت دانش‌آموز باید در مدرسه حرفه‌ای را بیاموزد که در آینده در کشور موثر باشد.

وزیر آموزش و پرورش ساحت پنجم تربیت را تربیت اجتماعی و سیاسی عنوان کرد و گفت: با توجه به این ساحت، دانش‌آموز در مدرسه باید طوری تربیت شود که در آینده و در جامعه خودش بدرخشد و بتواند با دیگران تعامل داشته باشد.

وی ششمین ساحت در تربیت اسلامی را تربیت جسمانی و بدنی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: دانش‌آموز باید در مدرسه در دوره‌های مختلف تحصیلی به تربیت جسمانی و تربیت بدنی برسد.

وی افزود: ساحت ششم تربیت کاری است که به عهده معاونان تربیت بدنی و سلامت کشور است؛ همانطور که در آموزش و پرورش اعتقاد داریم که دانش‌آموز باید یک تربیت متوازی پیدا کند به دنبال تربیت انسانهای تک‌ساحتی نیستیم.

فانی ادامه داد: در آموزش و پرورش دولت یازدهم به بحث تربیت بدنی و تربیت جسمانی، روحی و روانی دانش‌آموزان اهمیت قائل هستیم و شخص رئیس جمهوردر بسیاری از موضع‌گیری‌ها بر این نکته تأکیدداشته است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه 131 راهکار در سند تحول بنیادین پیش‌بینی شده است، اظهارکرد: از این تعداد راهکار و در سال 93-94 به حدود 40 راهکار وارد شده‌ایم.

وی افزود: در جدول اجرایی سال تحصیلی 94-93 تعداد 99 برنامه ذیل این 40 راهکار تعریف کردیم که تعدادی از این برنامه‌ها در ساحت تربیت‌بدنی و جسمانی است.

فانی با بیان اینکه در آموزش و پرورش دولت یازدهم یک استراتژی مهم را انتخاب کرده‌ایمف خاطرنشان کرد: زمانی بود که 19 میلیون دانش‌آموز در آموزش و پرورش وجود داشت و نتیجه آن این شد که بعضی مدارس 2 ، 3 و 4 شیفته بود.

وی افزود: امروز دانش‌اموزان به 12.5 میلیون کاهش پیدا کرده‌اند و فضا و تجهیزات هم در سال‌های اخیر 1.5 برابر شده است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: استراتژی آموزش و پرورش در دولت یازدهم ارتقاء کیفیت آموزشی و تربیتی است.

وی گفت: حدود 750 چالش و مسئله در آموزش و پرورش وجود دارد که از دل این چالش‌ها 5 سیاست را استخراج کردیم.

فانی با بیان اینکه 4600 مدرسه در کشور از یک تا 5 دانش‌آموز دارد، تصریح کرد: در یکی از روستاها مدرسه‌ای داریم که یک دانش‌آموز دارد و در برخی دو دانش‌آموز وجود دارد و غریب به 100 مدرسه کشور تک دانش‌آموزی است.

وی گفت: المپیادهای درون مدرسه‌ای که توسط معاونت تربیت بدنی و سلامت اجرا خواهد شد نشاط را در بین دانش‌اموزان زیاد و مسئولیت‌پذیری را تقویت می‌کند.


منبع: فرهنگیان نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی