انجمن اسلامی معلمان خوانسار

صنفی- فرهنگی - اجتماعی

انجمن اسلامی معلمان خوانسار

صنفی- فرهنگی - اجتماعی

انجمن اسلامی معلمان خوانسار
انجمن اسلامی معلمان ایران در ابتدای سال ۱۳۵۶ توسط جمعی از معلمین انقلابی که با هسته اولیه شهید رجایی، شهید باهنر و شهید دکتر محمد حسین بهشتی ایجاد گردید و در سال ۱۳۷۰ به ثبت وزارت کشور رسید.
آخرین نظرات

 قتل معلم فیزیک با ضربه چاقوی دانش‌آموز!

به نوشته روزنامه اعتماد، ساعت ١١ صبح روز گذشته، پنج دقیقه مانده به زنگ تفریح دوم در حالی که معلم فیزیک دبیرستان پسرانه‌یی در شهرستان بروجرد سر کلاس درس بود، از ناحیه گردن و سینه مورد اصابت چاقوی شاگردش قرار گرفت. به گفته یکی از معلمان مدرسه دانش‌آموز سال اول دبیرستانی به همراه پدر برای توجیه غیبت‌های گذشته به مدرسه آمده بود که سراغ معلم فیزیک رفت و حادثه اتفاق افتاد.

شاهدان عینی این ماجرا می‌گویند در عرض چند دقیقه کریدور مدرسه از خون معلم پرشد و تا آمدن آمبولانس تنفس معلم قطع شد. معلم به بیمارستان منتقل می‌شود و در ساعت ٥/١٢ نبض معلم بر‌می‌گردد اما به دلیل نرسیدن خون به مغز به مدت ١٠ دقیقه، به اغما فرو رفت و نهایتا بعد از گذشت چند ساعت از اتاق عمل زنده بیرون نیامد. یکی از معلمان دبیرستان پسرانه بروجرد در این زمینه  می‌گوید: «دانش‌آموز چاقوکش بعد از زدن ضربه و درگیری با معلم از مدرسه متواری شد.»

تا پیش از این بیشتر خبر خشونت معلمان در مورد دانش‌آموزان و اخبار تنبیه بدنی بود که رسانه‌یی می‌شد. مهدی بهلولی، معلم و کارشناس آموزش و پرورش در مورد وقوع حوادث اینچنینی در مدارس می‌گوید: «جریان روز گذشته دبیرستان بروجرد در مقوله کلی‌تری به نام خشونت در مدرسه جای می‌گیرد. خشونت در مدرسه سه جانبه است که شامل خشونت دانش‌آموز نسبت به دانش‌آموز، معلم به دانش‌آموز، دانش‌آموز به معلم می‌شود.»

به گفته او این اقدامات ریشه فرهنگی و آموزشی دارد؛ درس‌های خسته‌کننده، شلوغی مدارس و کلاس‌های درس در مدارس دولتی، عدم آموزش‌های لازم مهارت‌های ارتباطی و زندگی به دانش‌آموزان بخشی از دلایل وقوع چنین اتفاقاتی است که این معلم به او اشاره می‌کند. بهلولی ادامه می‌دهد: آموزش شهروندی باید در این زمینه در مدارس صورت بگیرد و دانش‌آموزان و معلمان باید با حقوق آشنا شوند. به گفته او معمولا جامعه نسبت به تنبیه بدنی دانش‌آموزان و خشونت علیه دانش‌آموز حساس‌تر است و به همین دلیل موارد زیادی از خشونت دانش‌آموز علیه معلم رسانه‌یی نمی‌شود.

این کارشناس آموزشی به نقش پر رنگ شلوغی مدارس دولتی اشاره می‌کند و می‌گوید: دست کم گرفتن مدارس دولتی و بها دادن به مدارس خصوصی بیشتر از اینکه مشکل را حل کند، مشکل‌زاست. به گفته او در حال حاضر مسوولان آموزش و پرورش نسبت به معلم، دانش‌آموز را یک به ١١ اعلام کرده‌اند این در حالی است که از یک میلیون فرهنگی که مسوولان آموزش و پرورش برای تعداد معلمان اعلام می‌کنند و مبنای ارایه آمار قرار می‌دهند، ٣٨ درصد در بخش‌های اداری و خدماتی مشغول هستند که با احتساب این درصد، نسبت معلم به دانش‌آموز یک به ١٧ می‌شود.

بهلولی با تاکید بر اینکه در مدرسه نیاز شدید به معلم پرورشی داریم از کمبود این دسته نیرو در مدارس انتقاد می‌کند و می‌گوید: تعداد معلمان پرورشی در مدارس بسیار کم است. در تعدادی از مدارس اصلا معلم پرورشی نداریم. یا اگر هم باشد به روز نیستند و با دانش‌آموزان ارتباط برقرار نمی‌کنند. او ادامه می‌دهد: به عنوان نمونه در مدرسه‌یی با ٥٠٠ دانش‌آموز معلم پرورشی تنها شش ساعت در هفته در مدرسه حضور داشت که در این مدت به گفته خودش تنها به کارهای اداری و تشکیل پرونده می‌رسید. بهلولی ادامه می‌دهد: تا زمانی که ما تعدیل نیرو داشته باشیم، بودجه مدارس را کم کنیم، بحران‌های اینچنینی خصوصا در مدارس دولتی ادامه خواهد داشت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی