انجمن اسلامی معلمان خوانسار

صنفی- فرهنگی - اجتماعی

انجمن اسلامی معلمان خوانسار

صنفی- فرهنگی - اجتماعی

انجمن اسلامی معلمان خوانسار
انجمن اسلامی معلمان ایران در ابتدای سال ۱۳۵۶ توسط جمعی از معلمین انقلابی که با هسته اولیه شهید رجایی، شهید باهنر و شهید دکتر محمد حسین بهشتی ایجاد گردید و در سال ۱۳۷۰ به ثبت وزارت کشور رسید.
آخرین نظرات

۱۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است

پیام تبریک مدیر آموزش و پرورش شهرستان خوانسار به مناسبت آغاز سال تحصیلی


به نام خداوندی که معلم است وسوگندنامه اش لوح وقلم
 

        مطلع مهر،ماه بهارتعلیم وتربیت وشکوفایی اندیشه هاوآغاز سفردرطریق دانستن وآموختن وتقارن آن با هفته دفاع مقدس،یادآورمهر،ایثاروحماسه سرایی بزرگ مردانی است که همّت وغیرتشان درپاسداری از شرافت ومیهن،زمین را به ثریا پیوند زده ودراین راه جسم وجان خودرا وقف عزت،عظمت ومجد ایران اسلامی نموده اند.
   برخودلازم می دانم آغاز سال تحصیلی جدید را به کلیه ی همکاران گرامی،دانش آموزان عزیز،اولیای محترم وبه ویژه نوگلان باغ دانش تبریک عرض نمایم.بی شک رسالت خطیر آموزش وپرورش درتهذیب انسان های خلّاق،آینده نگروپای بند به ارزش های الهی ودینی،دستاوردتلاش معلمان بزرگ وخدمتگزارانی است که با تمام همّت واعتقاد خود پایه گذارآن بوده واین تلاش مجدانه راکه ماحصل آن تثبیت ارزش های مقدس انقلاب اسلامی است راارج می نهیم .
      ضمن گرامیداشت سالی که به فرمایش مقام معظم رهبری به نام سال «اقتصاد وفرهنگ با عزم ملی ومدیریت جهادی»مزین گردیده است ورود به سنگرهای تعلیم وتعلم ،با عزم راسخ،تلاش صادقانه وامید به آینده وافق های روشن فرهنگی را برای تمامی همکاران عزیزارزومندم وتوفیق همگان راازدرگاه احدیّت درظل توجهات حضرت ولی عصر(عج)خواهان وخواستارم.


                                                                                                                           رضا دهاقین 
                                                                                                           مدیر آموزش و پرورش خوانسار

پیام مدیر کل آموزش و پرورش استان به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید 94-93

مهر فروزان طلوع کرده است تا جوانه های معرفت و دانایی در پرتو آن قامت بکشند و در پیشگاه درخشش طلایی آن چهره بگشایند و پنجره های امید و نشاط را باز کنند .

خاتمی: خطر تحجر از بی دینی بیشتر است

رئیس موسسه بین المللی گفت و گوی فرهنگها و تمدن ها با تاکید بر اینکه «تحجر در جوامع دینی دارای خطر بیشتری از بی دینی است» تصریح کرد: تحجر جهل مرکب است و تحجر در حوزه دینی رذالتی است که جامه فضیلت پوشیده است. تحجر، دین را تبدیل به پوستین وارونه ای می کند که به تعبیر امیرالمؤمنین به جای آنکه گرم کند، می ترساند و امروز نمونه های آن را در می بینیم. 

مدیر جدید آموزش و پرورش شهرستان: تکریم جایگاه و
شان و منزلت معلمان باید سرلوحه کار آموزش و پرورش باشد.



به گزارش خوانسارنیوز، مدیر جدید آموزش و پرورش خوانسار در مراسم معارفه خود در سالن اجتماعات این مدیریت، ضمن بیان این مطلب به عنوان اولین اولویت در اهداف نرم افزاری در حوزه آموزش و پرورش افزود: تقویت بنیه علمی دانش آموزان با توجیه خانواده ها و جلب مشارکت خیرین و استمداد از نیروهای توانمند در این خصوص از اهداف دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 مراسم  معارفه ریاست محترم آموزش و پرورش

 شهرستان خوانسار

به اطلاع کلیه همکاران محترم می رساند مراسم معارفه ریاست جدید آموزش و پرورش شهرستان روز سه شنبه راس ساعت 10 صبح در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش برگزار می گردد. حضور کلیه همکاران مایه سرافرازی است. 


با تشکر 

شورای هماهنگی انجمن اسلامی معلمان خوانسار 

بیانیه سازمان بسیج دانش آموزی استان اصفهان در خصوص آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس

بسمه تعالی

همه ساله تقارن مبارک زمان بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس یادآور رشادتهای رزمندگان و ایثارگران  بویژه 5500 شهید دانش آموز استان می باشد که اتفاقی مهم و فرصتی ارزشمند است تا نسل نوپای انقلاب با طریق و سیره شهدا بیشتر از پیش آشنا گردند.

غرب را از قرون وسطا رهانیدیم اما خود به قرون وسطا رفتیم


رییس‌جمهور گفت: ما پل جهانیم، ما فرزندان فارابی، خوارزمی ، رودکی و فردوسی هستیم و می توانیم با احیای علم و عقل، ریشه های خشونت و افراطی گری را بخشکانیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر سه شنبه در جمع دانشگاهیان کشور قزاقستان با تاکید بر اینکه اکنون زمان احیای تمدن اسلامی با رشد تفکر علمی و عقلی فرا رسیده، تصریح کرد: اسلام همواره مروج همزیستی علم و دین و ادیان بوده است. وی با اشاره به اینکه همزیستی ادیان مختلف در سرزمین های اسلامی بی نظیر است، گفت: تمدن اسلامی یک تمدن تکفیری و فرقه ای نیست بلکه یک تمدن علمی و فرهنگی است.

رییس جمهوری اظهارداشت: باید سفر علمی را جایگزین سفرهای ماجراجویان به نقطه خشونت خیز منطقه کرد و باید نه تنها با جهان آشتی کرد بلکه جهان را آشتی داد. روحانی با بیان اینکه پیمان شانگهای دوباره ما را در نقطه اتصال شرق و غرب عالم نشانده است، گفت: علم ، شرق و غرب ندارد. ما می توانیم نه فقط انرژی های مادی مانند نفت و گاز و برق و آب را منتقل کنیم بلکه می توانیم علم و فلسفه و فرهنگ و هنر را از شرق به غرب و غرب به شرق منتقل کنیم.

رییس جمهوری با بیان اینکه منطقه ما روزگاری دراز سرزمین دانش و فرهنگ و خرد بود، گفت: جهانی که امروزه به نام آسیای میانه شناخته می شود و در گذشته خراسان بزرگ نام داشت و در جوار ترکستان کهن بود، مرکز پرورش دانشمندان بزرگی شد که اکنون میراث مشترک همه ملت های منطقه بلکه جهان هستند. روحانی ادامه داد: دانشمندانی که امروزه بر سر ملیت آنان میان ملت های منطقه رقابت است، فارغ از ایرانی، ترک، قزاق، ترکمن، تاجیک و ازبک بودنشان، همگی در هوای فرهنگ اسلامی و تحت نفوذ زبان فارسی زیسته اند و اندیشیده اند.

رییس جمهوری با طرح این سوال که چه کسی می تواند ملت ها را از افتخار به فارابی ها، خوارزمی ها، رودکی ها و ابن سیناها محروم کند، گفت: در همین کشور قزاقستان، عکس و نام فارابی بر اسکناس رسمی نقش بسته است و مهمترین و قدیمی ترین دانشگاه قزاقستان «الفارابی» نام دارد.

روحانی اظهارداشت: مهم این است که ما ملت های منطقه روزی متحد بوده ایم؛ نه فقط از نظر سیاسی که از نظر فرهنگی ذیل یک قاره فرهنگی زیسته و بالیده ایم و تمدن ساخته ایم. تمدنی که در فلسفه و الهیات فارابی، در علم و طب ابن سینا، در ریاضیات خوارزمی، در هنر و ادب، رودکی و فردوسی از آن برآمده اند، تمدنی که آسیای میانه مرز شرقی آن و خاورمیانه مرز غربی آن است؛ تمدنی که فارس و ترک و هند و عرب را متحد ساخته و از دل آن، آثار مادی و معنوی بزرگی خلق شده است.

رییس جمهوری با بیان اینکه این منطقه از جهان نه شرق عالم بوده و نه شرق دور و غرب عالم، گفت: این منطقه از جهان همواره پلی میان شرق و غرب بوده است؛ پلی که حکمت مشرقی را به فلسفه مغربی پیوند داده است و عرفان غربی را با اشراق شرقی آشنا کرده است. چه راه ها با زبان فارسی و فرهنگ اسلامی و اندیشه علمی که در این صحراها و دشت ها کوتاه شده است؛ راه شرق به غرب، راه شمال به جنوب، راه علم به دین و راه عقل به شرع .

رییس قوه مجریه با بیان اینکه انسان خردمند هرگز با جزمیت و تعصب سخن نمی گوید و در قضاوت عجله نمی کند، گفت: از تفکر علمی و استدلالی و تجربی، جمود و خشونت به دست نمی یاید و طالبانی گری و سلفی گری و داعش مسلکی برنمی یاید. روحانی با اشاره به اینکه فارابی علم غرب را در شرق زنده کرد، در حالی که غرب در استبداد و انحطاط بود، اظهارداشت: ما در شاهراه جهانیم؛ ما در میانه شرق و غربیم و ما نه شرق ستیز و نه غرب گریزیم.

وی با طرح این سوال که ما از جمع حکمت مشرق و مغرب، حکمت متعالیه ساخته ایم و علم کهن و نوین را به هم رسانده ایم پس چرا اکنون به خشم و خشونت و عصبیت شهره شویم؟ افزود: پاسخ روشن است، ما خرد را فراموش کردیم، علم را از یاد برده ایم، جهان را و علم را غربی و شرقی کردیم. وی ادامه داد: همچنین نقش واسط خود در اشاعه علم را از یاد بردیم و تقلید را بر جای تحقیق نهادیم و تعصب را جانشین تفکر کردیم و دیگر فارابی ها و خوارزمی ها نیافریدیم؛ غرب را از قرون وسطای آن، رهانیدیم اما خود به قرون وسطی رفتیم. اکنون نوبت احیای تمدن اسلامی با رشد تفکر علمی و عقلی است.

طی حکمی از طرف محمد حسن قائدیها مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان صورت پذیرفت:

 انتصاب محمد معدن دار به عنوان مدیر آموزش و پرورش شهرستان آران و بیدگل

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ، طی حکمی از طرف محمد حسن قائدیها مدیر کل آموزش و پرورش استان ، آقای محمد معدن دار به عنوان مدیر آموزش و پرورش شهرستان آران و بیدگل منصوب گردید .

وزیر آموزش و پرورش استراتژی این وزارتخانه را در دولت یازدهم اعلام کرد.

به گزارش پارس به نقل از فارس: علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در مجمع عمومی فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشور که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، اظهارداشت: در سند تحول نظام آموزشی کشور که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1391 رسیده است با 6 ساحت تربیتی در حوزه آموزش و پرورش برخورد می‌کنیم.

طی حکمی از طرف محمد حسن قائدیها مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان صورت پذیرفت

انتصاب رضا اسماعیلی به عنوان مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 اصفهان



به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ، طی حکمی از طرف محمد حسن قائدیها مدیر کل آموزش و پرورش استان ، آقای رضا اسماعیلی به عنوان مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 اصفهان منصوب گردید .