انجمن اسلامی معلمان خوانسار

صنفی- فرهنگی - اجتماعی

انجمن اسلامی معلمان خوانسار

صنفی- فرهنگی - اجتماعی

انجمن اسلامی معلمان خوانسار
انجمن اسلامی معلمان ایران در ابتدای سال ۱۳۵۶ توسط جمعی از معلمین انقلابی که با هسته اولیه شهید رجایی، شهید باهنر و شهید دکتر محمد حسین بهشتی ایجاد گردید و در سال ۱۳۷۰ به ثبت وزارت کشور رسید.
آخرین نظرات

نامه ی سرگشاده ی انجمن اسلامی معلمان سبزوار به وزیر

 آموزش و پرورش به مناسبت بازگشایی مدارس



بسم الله الرحمن الرحیم

حضور وزیر محترم آموزش و پرورش؛ جناب آقای دکتر علی اصغر فانی

با اهدای سلام

احتراماً استحضار دارید بیش از یک سال است که از روی کار آمدن دولت یازدهم می گذرد و اینک عملکرد وزرای محترم کابینه در معرض ارزیابی و قضاوت ناظران و منتقدان قرار دارد.

آغاز به کار دولت جدید هم چنان که امید به اصلاح و بهبود اوضاع نابسامان اقتصادی-اجتماعی را در دل میلیون ها ایرانی زنده کرد، انتظارات و توقعات آنان را نیز نسبت به حل و فصل مشکلات و برون رفت از وضعیت موجود به شدت افزایش داد. از این رو به نظر می رسد، رسالت بزرگی بر دوش دولتمردان و متولیان امر سنگینی می کند که سامان بخشیدن به امور و انجام وظایف جاری؛ توجه به نیازها، خواسته ها و انتظارات گروه های مختلف اجتماعی و تلاش در جهت کسب رضایت آن ها از جمله ی این امور است.

آقای دکتر فانی!

نگاهی به انبوه یادداشت ها و بیانیه هایی که توسط معلمین صاحب نظر و دلسوز به ویژه انجمن ها و تشکل های فرهنگی در طول مدیریت جناب عالی انتشار یافته، به خوبی منعکس کننده ی حجم فزاینده ی درخواست ها و مطالباتی است که در ادوار گذشته بی پاسخ مانده بود و البته امروز مجال بیش تری برای طرح و پی گیری یافته اند.

به دنبال تغییرات صورت گرفته در سطح مدیران وزارتخانه، جامعه ی فرهنگیان، به بار نشستن تصمیمات و اقدامات مدیران جدید را چشم انتظار هستند و بر این باور می باشند که آثار این تحولات باید در عرصه ی نظام آموزش و پرورش و زندگی حرفه ای و اجتماعی ایشان پدیدار گردد. معلمین ما هنوز بیانات و وعده های امیدبخش جناب عالی که در نشست ها و جلسات رسمی با فرهنگیان، و نیز از طریق رسانه های ارتباطی مطرح شد را از یاد نبرده اند و منتظر تحقق آن ها هستند. بدون تردید ناکامی در تحقق وعده ها یا کم توجهی به مطالبات جامعه ی فرهنگیان؛ علاوه بر آن که پیامدهای زیان باری برای نظام آموزش و پرورش خواهد داشت، کاهش مقبولیت و مشروعیت جناب عالی و دولت محترم را نیز به دنبال دارد.

آقای وزیر!

اگر با دقت و تیز بینی بیش تری افکار عمومی فرهنگیان را رصد کنید؛ درخواهید یافت که از هم اکنون زمزمه های نارضایتی و ناامیدی نسبت به بهبود شرایط بلند شده است. به عنوان نمونه می توانید واکنش همکاران فرهنگی را نسبت به نحوه و شرایط تمدید قرارداد بیمه ی طلایی را دنبال کنید. تأخیر در تمدید قرارداد و تحویل کارت های جدید، کاهش تعهدات و خدمات بیمه ای و تغییر شرکت بیمه گر معتبر قبلی، نشانه ی قوت و قدرت عملکرد شما تلقی نشده و باعث تقویت این گمانه شده که فرهنگیان، تحت مدیریت جناب عالی، امتیازات پیشین خود را از دست خواهند داد.

جناب آقای فانی!

در میان معضلات فراوانی که در وزارتخانه ی تحت مدیریت شما همواره وجود داشته است و احصای آن ها کار دشواری نیست، بدون شک اقتصاد آموزش و پرورش؛ بزرگ ترین چالش است. بر این باوریم که پاشنه ی آشیل هر وزیری در این وزارتخانه؛ ناتوانی در تأمین و مدیریت منابع مالی و ناکامی در جلب رضایت فرهنگیان از طریق ارتقای معیشت و منزلت آنان است.

همکاران فرهنگی بیش از همه انتظار دارند؛ تبعیض های ناروا میان کارمندان دستگاه های دولتی که عموماً به زیان معلمان است، از میان برداشته شوند. یادآور می شویم آن چه به طور واقعی منزلت اجتماعی معلمان را تهدید می کند و عزت نفس آنان را خدشه دار می نماید؛ نابرابری در احکام حقوقی و امتیازات شغلی در مقایسه با سایر کارمندان دولت است که البته این امر با روح قانون مدیریت خدمات کشوری در تناقض است.

متذکر می شویم یکی از معانی "اعتدال" که سرلوحه ی شعارها و برنامه های دولت یازدهم قرار گرفته است؛ برقراری عدالت و رفع تبعیض می باشد که شایسته است از این حیث نیز دولت محترم به وعده ها و شعارهای خود به طور کامل پایبند باشد و جناب عالی نیز تمام توان خود را برای تحقق این امر مصروف دارید.

انجمن اسلامی معلمان سبزوار به عنوان یک تشکل فرهنگی که برخاسته از بطن جامعه ی فرهنگیان است و افکار و دیدگاه های معلمین را به خوبی می شناسد و نیازها و خواسته های آنان را دنبال می کند و همچنین به عنوان یک تشکل سیاسی همچون گذشته خود را متعهد به حمایت از اهداف و آرمان های بلند دولت تدبیر و امید و وزرای کابینه اش می داند، شما را به پی گیری مجدانه ی درخواست های به حق همکاران فرهنگی دعوت می نماید و هشدار می دهد که ادامه ی روند کنونی، به ریزش بیش از پیش حامیان و مدافعان شما در مجموعه ی آموزش و پرورش خواهد انجامید و صف مخالفان و منتقدان شما را طولانی تر خواهد کرد.

آقای وزیر!

نیک می دانیم که فشار مخالفت ها و کینه ورزی های ناموجه که عمدتاً از سوی رقبای سیاسی دولت اعمال می شود زیاد است، اما به عنوان منتقد دلسوز بر این باوریم که جلب اعتماد و حمایت جامعه ی فرهنگیان از آن جا که هزینه ی کارشکنی و مخالفت را بر مدعیان سیاسی شما افزایش می دهد، قوی ترین اهرم دفاعی خواهد بود. بر این نکته نیز تأکید می کنیم که بقای دولت تدبیر و امید بر تداوم و تقویت امید در دل مردم فهیم و قدرشناس ایران وابسته است که بدون شک فرهنگیان و خانواده ی محترم ایشان، همراهان و حامیان مؤثر و قابل اعتمادی در این مسیر خواهند بود.

در پایان و به عنوان حسن ختام این کلام ارزشمند از رهبر معظم انقلاب را که فرمودند: «همه ی ما زیر بار منت معلمان هستیم بنابراین تکریم حرفه ی معلمی باید در جامعه همگانی و نهادینه شود» و این سخن دلگرم کننده ی ریاست محترم جمهور را که فرمودند: «دولت نه تنها در زمینه ی تأمین اعتبار و اجرای سند  تحول بلکه هر چه در توان خود داشته باشد برای حلقه ی فرهیخته انجام خواهد داد» را به وزیر با تجربه و پر تلاشمان یادآوری نموده و متذکر می گردیم که با توجه به نگاه گرانمایه ی بزرگان نظام؛ اکنون بهترین فرصت برای احصا و ارتقای حقوق مادی و معنوی معلمان است.

موفقیت روزافزون شما و سایر خادمین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از درگاه خداوند منان خواستاریم.

انجمن اسلامی معلمان سبزوار


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی