انجمن اسلامی معلمان خوانسار

صنفی- فرهنگی - اجتماعی

انجمن اسلامی معلمان خوانسار

صنفی- فرهنگی - اجتماعی

انجمن اسلامی معلمان خوانسار
انجمن اسلامی معلمان ایران در ابتدای سال ۱۳۵۶ توسط جمعی از معلمین انقلابی که با هسته اولیه شهید رجایی، شهید باهنر و شهید دکتر محمد حسین بهشتی ایجاد گردید و در سال ۱۳۷۰ به ثبت وزارت کشور رسید.
آخرین نظرات

راهکارهای بهبود معیشت معلمان



مسئول تشکیلات انجمن اسلامی معلمان ایران گفت: به‌رغم تلاش‌های صورت گرفته سطح معیشتی معلمان هنوز با استانداردها فاصله بسیار دارد و تلاش برای بهبودی وضع معلمان با گام‌های کوچک به ثمر نخواهد نشست.
 
 
مسئول تشکیلات انجمن اسلامی معلمان ایران گفت: به‌رغم تلاش‌های صورت گرفته سطح معیشتی معلمان هنوز با استانداردها فاصله بسیار دارد و تلاش برای بهبودی وضع معلمان با گام‌های کوچک به ثمر نخواهد نشست.
 
«علی‌محمد مصلحی» در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اولویت‌های کاری انجمن اسلامی معلمان گفت: مسائل مربوط به وزارت آموزش‌وپرورش اولویت اصلی ماست ولی به دلیل پیوند مسائل با حوزه سیاسی، انجمن همواره سیاسی نیز بوده که این خصیصه در ایام انتخابات بیشتر خود را نشان می‌دهد. وی در خصوص وضع معیشتی معلمان گفت: به‌رغم تلاش‌های صورت گرفته سطح معیشتی معلمان هنوز با استانداردها فاصله بسیار دارد و تلاش برای بهبودی وضع معلمان با گام‌های کوچک به ثمر نخواهد نشست بلکه نیازمند برداشتن گام‌های بزرگ است به‌عنوان نمونه میزان افزایش دریافتی معلمان در دو سال گذشته کمتر از نرخ تورم بوده است.
 
مسئول تشکیلات انجمن اسلامی معلمان ایران با اشاره به برنامه‌های دولت و وزارت آموزش‌وپرورش برای بهبود وضع معیشتی معلمان، گفت: افزایش سهم منابع دولتی در بودجه وزارتخانه، جذب مشارکت بیشتر مردمی، تعدیل نیروی انسانی مازاد، ازجمله راهکارهایی است که برای این امر اتخاذشده ولی نتایج آنها در کوتاه‌مدت مشخص نمی‌شود بلکه در سه یا چهار سال آینده نتایج آن خود را نشان خواهد داد.
 
مصلحی با اشاره به نسبت سرانه 1 به 5/11 معلم به دانش‌آموز در ایران گفت: در سالهای گذشته با وارد کردن حجم نیروی انسانی بسیار وزارت خانه با یک چالشی در خصوص نیروهای مازاد مواجه شده به همین دلیل در سال گذشته در مقابل 28 هزار نیروی بازنشسته نیروهای جایگزین وارد نکرده است. وی با اشاره به افزایش 200 هزارنفری تعداد دانش آموزان نسبت به سال گذشته گفت: یکی دیگر از راهکارهایی که می‌تواند به بهبود وضعیت فرهنگیان منجر شود استفاده از صندوق ذخیره فرهنگیان است که بین شش تا هفت هزار میلیارد سرمایه دارد که می‌توان از طریق آن خدمات رفاهی، بیمه، وام و مسائلی ازاین‌دست به فرهنگیان ارائه کرد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: رویکرد اصلی دولت و وزیر آموزش‌وپرورش مبتنی بر تعامل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و چون‌که نمایندگان دارای نقش و شأن نظارتی هستند باید بر عملکردها نظارت داشته باشند ولی در عمل برخی نمایندگان این نقش نظارتی را به حوزه انتصابات و حتی دخالت در انتصابات تسری داده‌اند که به‌هرحال محل اشکال است.

نوشته شده توسط «علی‌محمد مصلحی»
سایت انجمن اسلامی معلمان ایران 

نظرات  (۱)

۲۸ بهمن ۹۳ ، ۱۲:۲۶ منم یک معلم
سلام مامعلمین باید بطوربکپارچه وبصورت یک کاسه سخنان وخواسته های خود را مطرح کنیم باید اتحادیه فعال وتبلیغات برای شناسایی این انجمن بیشتر وبیشترباشد تاهمگان بخصوص خود معلمین ازوجود محلی برای سخن گفتن وبیان عقاید خود اطلاع داشته باشند .ازطرفی مسایل باید کامل ودقیق باشد همانند نامه همکارعزیزمان به آقای رئیس جمهورکه به علت سراحت درگفتاروادله مناسب تاحدی دربین کارمندان این وزارت خانه مصیبت زده خوش درخشید.امیدوارم بخش تبلیغات انجمن بسیار بسیار فعال ترازقبل حضورخود را درمدارس ودرتابلوی دفتردبیران وسایت ها اعلام نماید .باتشکر منم یک معلم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی