انجمن اسلامی معلمان خوانسار

صنفی- فرهنگی - اجتماعی

انجمن اسلامی معلمان خوانسار

صنفی- فرهنگی - اجتماعی

انجمن اسلامی معلمان خوانسار
انجمن اسلامی معلمان ایران در ابتدای سال ۱۳۵۶ توسط جمعی از معلمین انقلابی که با هسته اولیه شهید رجایی، شهید باهنر و شهید دکتر محمد حسین بهشتی ایجاد گردید و در سال ۱۳۷۰ به ثبت وزارت کشور رسید.
آخرین نظرات

پیام قائدیها مدیر کل آموزش و پرورش استان به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در اردیبهشت 93


به نام خدا

در حالی که کشور ما در گردشگاه بزرگ بهشت در این فصل دل انگیز بالندگی، اردو زده و طبیعت در پیشگاه گام های بهاری معلمان عزیز گل مهر و ارادت افشانده است بار دیگر همزمان با سالروز شهادت معلم فرزانه استاد شهید مرتضی مطهری روزهای شکوهمند بزرگداشت مقام معلم را گرامی می داریم .

معلمان عزیز ، همکاران محترم فرهنگی

در حالی که کشور ما در گردشگاه بزرگ بهشت در این فصل دل انگیز بالندگی، اردو زده و طبیعت در پیشگاه گام های بهاری معلمان عزیز گل مهر و ارادت افشانده است بار دیگر همزمان با سالروز شهادت معلم فرزانه استاد شهید مرتضی مطهری روزهای شکوهمند بزرگداشت مقام معلم را گرامی می داریم .

این بازخوانی مناسبتی، اگر به تکرار برنامه ها و موضوعات قبلی محدود شود بهره چندانی از آن به دست نمی آید ولی اگر روز معلم بزنگاه تاملی بر رسالت معلمی باشد و به باز شناخت ابعاد وسیع آن بپردازد  کاری کارستان اتفاق افتاده است .

به باور ما معلم باید دیده بان مسائل جامعه خود باشد. خوب و بد آن را رصد کند و متناسب با هر وضعیتی مواضع و رفتار خود را تدبیر نماید.

استقرار دولت تدبیر و امید در واقع تجلی بیعت مردم با عقلانیت و اعتدال به حساب می آید.

اما خرد ورزی و میانه روی و انعکاس آن در رفتارهای سیاسی برای تغییر وتحول یک فرهنگ کفــایت نمی کند بلکه تاروپود تربیتی جامعه ما آن هم در سنین دانش آموزی باید متحول شود تا به لطف الهی زلال اخلاق و سلوک محمدی ( ص ) در جامعه ما جاری شود . در گذشته ، معلمی عرصه های کمتر و کلی تری را در بر می گرفت ولی اکنون رسالت معلمی به پیچ و خم و زوایای نا پیدای زندگی آینده سازان هم نفوذ یافته است و بسیار دقیق ، حساس و حرفه ای شده است و ضرورت افزایش مهارت های معلمی از بیش از هر زمان دیگری احساس می شود. دانش آموزان ما با شتاب خیره کننده ای به دنیای فناوری ورود پیدا کرده اند و در فضایی فراسنی ، فرا کلاسی ، فرا مدرسه ای و فرا زمانی به مکاشفه قلمرو های ناشناخته می پردازند. این چالاکی و زیرکی در کنار نقصان در مراقبت ها و نظارت ها می تواند به نوبه خود آسیب زا هم باشد و از آنجا که معلمان میثاق نانوشته ای دارند تا امانت خانواده ها را به پاکی فطرتشان به اجتماع بسپارند راضی نمی شوند تا در بالندگی و تربیت آنان شائبه ای ایجاد شود .

یکی از ضرورت ها برای آنکه گام های معلمان از آینده سازان عقب نماند توجه به مقتضیات زمان است .

عزیزان همراه ، بدون تردید در مراتب اجتماعی ما کوتاهی هایی در ارتباط با شان و مقام و حقوق معلمان اتقاق افتاده است که همه باید کمک کنیم تا این ناروایی ها از ساحت معلم دور شود و معلم در جایگاه حقیقی خود بدرخشد و ما نیز به اتفاق همکارانی که کمر همت وخدمت بسته اند متعهد می شویم که تا تمامی مساعی خویش را دراین زمینه به کار گیریم.

اما فراموش نکنیم که با وجود همه مشکلات ، هر مطالبه ای در مقابل حقی که  دانش آموزان عزیز دارند و توقعی که مردم از آموزش و پرورش طلب می کنند اولویت خود را از د ست می دهد و ما فرهنگیان همواره باید به میثاق ومنشور معلمی و فادار بمانیم .

بدون شک تحول در بینش و نگرش ها ، اصلاح روش ها و تعیین هدف گذاری های جدید از جمله وظایف ما در این فرایند به شمار می آید .

با کمال فروتنی و با تمام وجود از تلاش ها و خدمات  بی منت وبی شائبه شما معلمان شریف صمیمانه قدردانی می نمایم و با افتخار به خدمتگزاری شما روز معلم را به حضور شکوهمندتان صمیمانه تبریک عرض نموده، موفقیت روز افزونتان شما را از پیشگاه خداوند علیم آرزومندیم .

 

محمد حسن قائدیها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی