انجمن اسلامی معلمان خوانسار

صنفی- فرهنگی - اجتماعی

انجمن اسلامی معلمان خوانسار

صنفی- فرهنگی - اجتماعی

انجمن اسلامی معلمان خوانسار
انجمن اسلامی معلمان ایران در ابتدای سال ۱۳۵۶ توسط جمعی از معلمین انقلابی که با هسته اولیه شهید رجایی، شهید باهنر و شهید دکتر محمد حسین بهشتی ایجاد گردید و در سال ۱۳۷۰ به ثبت وزارت کشور رسید.
آخرین نظرات

اوقات فراغت دانش آموزان را مصادره نکنیم !


اوقات فراغت در تعریف به آن بخش از زمان بیداری فرد گفته می شود که وی درآن از تعهدات شغلی آزاد بوده و به دلخواه و اراده ی خویش به استراحت و رفع خستگی جسمی و روحی می پردازد. در این تعریف،اوقات فراغت در عین اینکه به معنای بیکاری نیست ،کاری است که نه از روی اجبار و نه به خاطر منافع مادی صورت می گیرد و متضمن اختیار و آزادی انسان با هدف کسب آرامش نیز هست.
اوقات فراغت از جمله نیازهای اساسی انسان و آن بخش از زندگی است که مستقیما به دو عنصر آزادی و اراده ی فرد مربوط می شود .این لحظات حیطه ای اختصاصی او هستند که تنها با اهداف مرتبط با علایق و آرزوهای خودش معنا می یابند و دیگران حق ندارند آن را به حکم قضاوتشان اشغال کنند . بخش بزرگی از زندگی افراد در ارتباط با تجربه های شخصی مربوط به پیرامون آنهاست که هم شناخت فردی و اجتماعی آنها را غنا می بخشد هم قابلیت های فردی آنان را آشکار وشکوفا می سازد و هم این تجارب و قابلیت ها را در بستر اراده واعتماد به نفس آنان به آزمون می گذارد.
اوقات فراغت امروزه از سوی جریان های مختلف و با اهداف گوناگون مورد توجه قرار گرفته است. در این راستا بسیارشاهد بوده ایم که افراد نهادها یا جریان هایی در صدد برآمده اند این اوقات اختصاصی افراد را مدیریت کنند.
در کشور ما نیز در آستانه ی تعطیلات مدارس بحث پر کردن اوقات فراغت خصوصا برای دانش آموزان بسیار مطرح می شود ؛ غافل از اینکه تا تصمیم گرفتیم اوقات فراغت دانش آموزان را حال به هر نیتی پر کنیم دیگر نمی شود آن را
اوقات فراغت نامید.

از طرف دیگر ، آیا فکر می کنیم با وجود دغدغه های بسیارمادی و معنوی و هجوم انبوه نسخ و تدابیر رنگارنگ تبلیغی و راهبردی ، جایی برای گذران اوقات فراغت آنان باقی گذاشته ایم؟
برای اینکه این اشرف مخلوقات خداوند ، به اعتبار اندیشه و اراده اش بتواند خودش باشد ، این آخرین سنگرهایش را فتح نکنیم.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی سازمان معلمان ایران 

نوشته : احمد رضا عسگری

دبیر تاریخ منطقه 19 تهران

نظرات  (۱)

۱۸ خرداد ۹۳ ، ۱۹:۱۴ مجله نوجوان

سلام و خسته نباشد

وبلاگ خوبی دارین به ما هم سربزنید خوشحال میشیم

راستی کم کم داریم به جام جهانی 2014 برزیل نزدیک میشیم یعنی نزدیک هستیم

جدول پخش مسابقات جام جهانی 2014 برزیل از تلویزیون  رو گذاشتم تو وبلاگمون خوشحال میشیم نظرتون رو راجبش بدین

عاقبتتون بخیر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی